dissabte, 22 de març del 2014

Risotto de bolets

Aquest mes Memòries d'una cuinera ens invita a cuinar amb arròs. Doncs la meva proposta des d'un començament va estar clara, el risotto. Un plat d'arròs cremós  amb formatge parmesà d'origen italià.
No és una recepta difícil, però si s'ha de tenir paciència d'estar pendent de l'arròs posant caldo i anant remenant tota l'estona fins que aquest estigui cuit.



Ingredients per 2 persones:
200 gr. d'arròs (vaig utilitzar arròs arborio, que és la varietat italiana per fer el risotto, però podeu utilitzar l'arròs bomba de tota la vida).
1l. de caldo de pollastre o verdures
1/2 ceba
1 all
1/2 got de vi blanc
Un grapat de barreja de bolets deshidratats
Oli d'oliva
Sal
Pebre negre
2 cullerades de formatge parmesà ratllat

Una hora abans, més o menys, posem en un bol els bolets deshidratats coberts d'aigua, els deixem hidratar fins que ens posem a cuinar.

Comencem posant el caldo en una olla i al foc fins que comenci a bullir, després l'anem mantenint a foc mig-lent per quan el necessitem alhora de coure l'arròs.

Mentrestant, piquem la ceba i l'all i els daurem en una paella amb un raig d'oli i una mica de sal. Quan estigui gairebé a punt, piquem els bolets (l'aigua on s'han hidratat la guardem per afegir després a l'arròs), i els afegim al sofregit. Posem pebre i saltegem. 
Afegim l'arròs, el saltegem pocs minuts i afegim el vi. El deixem reduir  perquè s'evapori l'alcohol.

Ara afegim caldo de mica en mica, afegim un cullerot, barregem i deixem que es vagi hidratant l'arròs, quan en falti més, doncs afegim un altre cullerot, barregem i deixem una mica. Afegim també el suc d'hidratar els bolets, que donarà un gust deliciós. I així fins que hagin passant uns 18 minuts, que són els que necessita de cocció l'arròs. Rectifiquem de sal si falta. (Aquest és el pas més entretingut, com podeu veure).

Quan l'arròs estigui cuit, haurà agafat consistència cremosa de tant remenar, llavors a l'últim moment afegim el formatge, el barregem i ja el podem servir.

Estarà deliciòs!

                                 


19 comentaris:

  1. Una delicia, me encanta como te quedo el plato de risotto.Besosss

    ResponElimina
  2. m'encnata aquest plat, és pel cap de setmana, fa de festa! petons

    ResponElimina
  3. Roser, fa molt bona pinta aquest plata de risotto, ummm

    ResponElimina
  4. Tot un clàsicc que té l'pèxit assegurat!

    ResponElimina
  5. Veient aquest arròs teu m'ha entrat gana... i això que és hora de berenar, i que he fet un bon dinar de diumenge! Petons!

    ResponElimina
  6. Que bo, Roser!! El de bolets és un dels meus risottos preferits. Quina casualitat, jo també publico avui el meu memòries i també és un risotto!! he he he. Petons

    ResponElimina
  7. Quina bona aportació al repte d'aquest mes Roser! I la presentació és genial!

    Petons!

    ResponElimina
  8. Té una presència envidiable...ha valgut la pena tanta paciència.

    ResponElimina
  9. No ho dubtis pas... està deliciós!!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  10. Fantàstiques fotos i el risotto ha de ser molt bo: m'encanta!! :)

    ResponElimina
  11. Un clàssic dins dels clàssics!! fantàstic

    ResponElimina
  12. hummm que delicia de rissotto, el plato favo de mi marido! que rico! besitos

    ResponElimina
  13. Aii que se m'havia passat aquesta delícia!!! sóc fan de l'arròs, i encara no m'he animat a fer un risotto a casa!! tinc tots els ingredients d'aquest... així que ben aviat caurà, ha d'estar boníssim!! un petó!

    ResponElimina
  14. M'encanta el risotto i així presentat encara queda més maco.
    Moltíssimes gràcies per aprticipar.

    ResponElimina
  15. amb el que m'agrada el rissotto Roser!!!!! moltíssimes gràcies per participar. petonets

    ResponElimina
  16. D'aquest mes no passa sense que faci un rissotto Roser! Cada vegada que ho veig penso "he de fer rissotto ja mateix!". I així van passant els dies...
    Petons guapa!

    ResponElimina
  17. M´agrada molt el rissotto!!! amb aquests ingredients ha de saber deliciós... petons,

    ResponElimina
  18. No pot ser que encara no hagi fet risotto! Cada vegada que veig una recepta, dic que l'he de fer sense falta, però no sé a què espero...
    M'encanta el risotto!!
    Petons!

    ResponElimina

Agraexo que deixeu comentaris. M'ajuden a seguir i a continuar publicant amb ànims i alegria.