dimarts, 1 d’octubre del 2013

Mongetes verdes a la carbonara

Avui enceto el mes d'octubre amb una recepta calenteta molt bona i sobretot, fàcil. Aquest és un plat que podeu fer als nens que els costa menjar la verdura, i als grans que en sou reticents també, eh!

La recepta l'he tret de la revista Lecturas, cocina fácil, nº160.



A per feina doncs!

Ingredients per 3 o 4 persones:
500gr. de mongetes verdes
1 ceba
2 rovells d'ou
100ml. de llet evaporada (o nata per cuinar, la llet evaporada no porta tants greixos)
5 o 6 filets de beicon
Oli d'oliva
Sal
Pebre
Formate parmesà ratllat (opcional)

Posar a bullir les mongetes, netes, uns 15 o 20 minuts.

En una paella daurar la ceba tallada en trossets i una mica d'oli. Quan estigui mig feta, afegim el beicon tallat a trossets i el fregim fins que estigui.

A part, batem els rovells amb la llet i una mica de sal i pebre.

Quan s'hagin bullit les mongetes les afegim al sofregit anterior, i saltegem. Afegim la mescla de llet i ous i no deixem de barrejar durant 2 o 3 minuts.

Ja podem emplatar i si us agrada podeu posar una mica de formatge per sobre, en el meu cas he optat pel parmesà, que m'encanta!

16 comentaris:

  1. que guai, Roser! Una bona manera de fer que els nens mengin verdura!

    ResponElimina
  2. M'agrada molt aquesta recepta Roser! Me l'apunto, que a casa a vegades els costa menjar verdures, és una bona 'trampa' perquè ho facin, jeje!

    Petons!

    ResponElimina
  3. No m'hagués imaginat mai aquesta combinació!! Em sembla que la provaré (encara que a casa no hi hagin nens)... Apuntada queda!!

    ResponElimina
  4. Una bona manera de cuinar la verdura per aquells que els costa menjar-ne... Ha de quedar molt gustosa.

    ResponElimina
  5. Ohhh m'encanta!! no saps "lo" boja que vaig buscant receptes de mongetes per intentar no avorrir-les! aquest l'any l'hort està d'allò més productiu! aquesta proposta me l'apunto, han d'estar boníssimes i força gustoses!!

    ResponElimina
  6. Una recepta molt ben portada Roser!!! a l´hort de casa tenim força mongetes tota la temporada, i a més de fer-les amb verdura i amanida, a partir d´ara les faré així.. ooohhh!!! que bones. Petons,

    ResponElimina
  7. Molt bona aquesta recepta Roser! Millor que les mongetes i patates, amanides amb un raig d'oli, que fem a casa.
    Una abraçada

    ResponElimina
  8. Que bo Roser! M'encanten les mongetes, però quasi sempre les menjo amb patata i ja està. Ben pensat donar un toc diferent!
    Petons!

    ResponElimina
  9. tomaa!! a qui li costi menjar verdures, aquestes segur que ni les olorarà!! que bo noia! aixo si que es un plat d'aquells de "oleee! " petons

    ResponElimina
  10. Molt bona opció això de substituir la pasta per la mongeta, Roser!!! Apuntada queda. Petonets.

    ResponElimina
  11. Segur que un poc verduler estaria encantat amb aquesta versió!

    ResponElimina
  12. Ostres, quina combinació mes bona!! Ideal perque els nens s'ho mengin tot! Un peto

    ResponElimina
  13. Bajoques??? Carbonara??? Aquesta triomfa a casa meva!!!!!!
    Gràcies per compartir-la!!!
    Salut i petons,
    Olga

    ResponElimina
  14. Quina manera més fàcil de "divertir" les mongetes!!!

    ResponElimina

Agraexo que deixeu comentaris. M'ajuden a seguir i a continuar publicant amb ànims i alegria.