dimarts, 17 de setembre del 2013

Amanida d'arròs

Aquest mes a Memòries d'una cuinera ens inviten a fer receptes per poder dur a la carmanyola.
En el meu cas no la faig servir quasi mai, però els cops que ho he necessitat, el que més m'agrada emportar-me és alguna amanida amb pasta, arròs, cus cus, quinoa...
I en aquest cas us porto l'amanida d'arròs.




Ingredients per a 2 persones:
100gr. d'arròs normal o integral
2 o 3 fulles d'enciam
1 llauna de tonyina
3 o 4 palets de cranc
2 o 3 talls de pernil dolç
2 pebrots del piquillo
2 sardines en escabetx (o com més us agradin), enllaunades
Maionesa

Bullim l'arròs amb abundant aigua uns 20 minuts. Quan estigui, l'escorrem i el reservem fins que es refredi.

En un bol afegim l'enciam, el cranc i el pernil dolç tallats a trossets petits, i la tonyina sense l'oli. Afegim l'arròs fred, i dues o tres cullerades de maionesa, tot al vostre gust, i barregem. 

Ho guardem a la nevera i quan el vulguem presentar posem el pebrot i la sardina per sobre.

Info: Si us l'emporteu en una carmanyola us heu d'assegurar de poder tenir-lo guardat refrigerat fins alhora del consum , perquè porta maionesa. Si no pogués ser el cas, podeu canviar la maionesa per sal i oli i/o vinagre.



                                  

14 comentaris:

  1. L'amanida d'arròs és un clàssic de l'estiu i també del tupper, i és taaan bona!! a més pots ficar-hi el que més et vingui de gust o el que trobis per la nevera ;). Aquesta presentació t'ha quedat molt xula!!

    ResponElimina
  2. Doncs per la meva desgràcia, la carmanyola és el meu acompanyant diari cap a la feina, així que aquesta amanida d'arròs me l'apunto que m'anirà molt bé un dels molts dies que s'acaben les idees, ja que és una molt bona proposta!
    Això si, amb el teu permís li trec les sardines, :P

    Petons!

    ResponElimina
  3. Provare aquesta recepta, per canviar una mica de l'arròs a la cubana que fem a casa. Molt guapa la presentació!
    Una abraçada

    ResponElimina
  4. M'agrada molt el toc amb la sardina! Jo que dino gairebé cada dia de carmanyola la provaré segur. L'amanida d'arròs cau cada setmana, així que la propera setmana la provo. Petons!

    ResponElimina
  5. Et pots creure que en tot l'estiu potser només he fet una vegada amanida d'arròs? Amb el que m'agrada i lo arrosera que sóc! :P Hi hauré de posar remei... que aquesta té una pinta!
    PEtonets
    Sandra

    ResponElimina
  6. Ara que comença de nou la Universitat torno a fer carmanyola quasi diaria pel meu fill i comparteixo amb tu que aquest tipus d´amanides son un comodí que agrada moltíssim.... Molt bona proposta pel repte. Petons,

    ResponElimina
  7. Riquisima , me gusta mucho esta ensalada de arroz

    ResponElimina
  8. Les amanides d'arròs són un bon recurs per la carmanyola. A més, a l'estiu vénen molt de gust.
    I amb la sardina, tens un àpat complet i molt bo.

    ResponElimina
  9. Molt bona proposta de carmanyola, quines ganes m'has fet venir de menjar sardines en escabetx!
    Moltíssimes gràcies per participar.

    ResponElimina
  10. maravillosa receta, sana-sanísima, una delicia Roser! un besazo

    ResponElimina
  11. Una amanida extraordinària!! I sí, un clàssic de la carmanyola i dels pícnics sota els pins a la platja ;)
    Una abraçada

    ResponElimina
  12. Apa ROSER, preparem una carmanyola que m'emporto aquest estupendo ARROÇ per demá,!!!
    PETONETS XATA :)))

    ResponElimina
  13. Ostres Roser, quina amanida més complerta!!!! Moltíssimes gràcies per participar. Molts petonets

    ResponElimina

Agraexo que deixeu comentaris. M'ajuden a seguir i a continuar publicant amb ànims i alegria.