dimecres, 28 de setembre del 2011

Mar i muntanya: Mandonguilles amb sèpia

Quan vaig llegir el repte d’aquest mes de Memòries d’una cuinera, la veritat és que em va fer mandra tenir que pensar en algun plat de mar i muntanya. Però navegant pels blocs, concretament per mercadocalabajio,  en vaig descobrir un que no havia vist mai, ni sentir a parlar mai, i això que és típic de les nostres terres catalanes, i em va convèncer.
És el primer cop que faig un plat tan elaborat, i puc dir que si es van seguint els passos amb tranquil·litat, no és difícil, l’únic que es necessita és temps. I queda boníssim!!



Ingredients:
500gr. carn picada (del tipus que vulgueu)
2 sèpies no molt grans
1 ceba
3 tomàquets madurs
4 llesques de pa (si el pa és molt gruixut 2)
1 pot de xampinyons laminats
300 ml. De caldo de peix
200ml. D’aigua
Farina
Ametlles (2 cullerades)
llet
1/vas de vi blanc
4 o 5 alls
Julivert
Sal
Pebre negre
Oli d’oliva verge extra

Posar la carn en un bol i salpebrar. Mullar 2 llesques de pa amb llet, escorre-les i afegir a la carn. Agregar també 2 dents d’all picats i un rajolí d’oli d’oliva i barrejar bé. Fer les boles, les passem per farina i les fregim en una paella amb oli. Retirem.

Tallar la sèpia en trossets, saltejar-la en una cassola amb oli i reservar.

A la mateixa cassola fregim la ceba tallada i els xampinyons salpebrats.

Xafem en un morter 1 cullerada de julivert amb 2 alls i l’afegim al sofregit afegint una cullerada de caldo. Barregen i afegim els tomàquets ratllats i fregir una mica.

Després afegim el vi i deixem uns minuts que l’alcohol s’evapori. Afegim la sípia, després el caldo i l’aigua i esperem a que comenci a bullir.

Batre les ametlles amb dos llesques de pa fregit amb oli i 2 cullerades d’aigua. Afegir a la cassola juntament amb les mandonguilles i deixar coure uns 30 minuts a foc suau.


9 comentaris:

  1. Doncs per no haver fet mai un plat tan elaborat te n'has sortit amb nota, tenen una pinta fantàstica! A casa meva són un clàssic, ens encanten!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  2. Gràcies, i es que la veritat m'he sorprès a mi mateixa. I els meus pares també han disfrutat. M'ha recordat als plats que fa la meva mare i tot...
    petons

    ResponElimina
  3. nena, això és arribar i moldre!!!!! moltíssimes felicitats pel teu primer guissat!!! té molt bona pinta! molts petonets i moltíssimes gràcies per participar! petonets

    ResponElimina
  4. T'han quedat amb un aspecte bonissim!! ja fa temps que no en menjo i mira que és bo el plat!! a veure si m'animo!! petons

    ResponElimina
  5. Me n'alegro moltíssim de que la primera recepta "tan elaborada" hagi estat pel memòries.
    Una recepta per començar a sucar pa i no parar!
    Moltíssimes gràcies per participar.
    Petonets.

    ResponElimina
  6. Que bones nena!
    Jo alguna vegada les he fet i la veritat que són molt bones.
    Petonets

    ResponElimina
  7. Roser que rica receta!!!! Gracias por visitarme! ME quedo por aquí!
    Besos

    ResponElimina
  8. A molts de llocs este plat és tot un clàssic. Si que és cert que estes receptes porten el seu temps, però valen la pena :)

    Las recetas de Glutoniana

    ResponElimina
  9. què bones les mandonguilles amb sèpia! a tu t'han quedat per sucar-hi pa!

    ResponElimina

Agraexo que deixeu comentaris. M'ajuden a seguir i a continuar publicant amb ànims i alegria.