dimarts, 2 d’agost del 2011

Guacamole

Per començar aquest mes d’agost, una recepta refrescant i lleugera per picar en qualsevol moment o situació.

El guacamole (guacamol a Centreamerica y Cuba) es una salsa originaria de Mesoamérica, preparada amb la base  d’alvocat.  (extret de http://es.wikipedia.org/wiki/Guacamole



2 alvocats
1/5 llimó
1/5 pebrot verd italià (llarg) tallat a trossets petits
1/5 tomàquet tallat a trossets petits
Unes fulles de coriandre ben trossejades
Sal
Oli d’oliva extra verge

Es retira la polpa dels alvocats es xafa amb una forquilla en un vol i s’afegeix el suc del llimó exprimit, es barreja i s’afegeixen la resta d’ingredients;  la sal,  l’oli i el coriandre al gust.

Nota: s’acompanya amb tortells de farina mexicans o amb patates triangulars tex-mex.
Si es desitja es pot acompanyar amb qualsevol altre ingredient, amb torrades, arròs, amanides...
També s'hi pot afegir algun altre ingredient com ceba o xili picant o qualsevol altre pebrot que piqui. 



2 comentaris:

  1. M'encanta el Guacamole! Jo no hi fico pebrot verd italià i sempre hi fico la ceba i una mica de picant, però aquest teu fa molt bona pinta.

    ResponElimina
  2. Me'l menjo a cullerades del molt que m'agrada jajajaja. Ahir per exemple en vaig fer per sopar. El teu té molt bona pinta.

    Las recetas de Glutoniana

    ResponElimina

Agraexo que deixeu comentaris. M'ajuden a seguir i a continuar publicant amb ànims i alegria.